Deze vibrator trok op de website meteen mijn aandacht. Een leuke vibrator, maar net toch dat tikkeltje specialer. Het wieltje sprak me meteen aan, omdat ik wel houd van de clitorisstimulatie. Vol ongeduld wacht ik op de postbode. Zullen mijn verwachtingen ingelost worden? Ontdek het samen met mij!
Daar komt de postbode aan!
De postbode is daar met een bruine verzenddoos. Van de buitenkant zie je niet wat er in de doos zal zitten en dat anonieme vind ik wel fijn. In de verzenddoos zit een mooie, blauwe, aantrekkelijke verpakking. De doos ziet er wel tamelijk groot uit, dat had ik niet verwacht. Op de doos zie je al meteen de foto van de wheelie vibe. Op de achterkant vind je alle basisinformatie terug. Ook de specificaties qua grootte en gewicht staat allemaal netjes op de verpakking vermeld.
Als je de doos opent, zie je de wheelie vibe stevig verpakt in plastic. Mijn idee dat het groter was dan verwacht, wordt hier ook bevestigd. In de doos zit ook nog de oplaadkabel en een klein papiertje met de specificaties en enkele manieren hoe je deze vibrator kan gebruiken. Er wordt gebruik gemaakt van een oplaadkabel en daar ben ik wel fan van. Je hoeft dus geen batterijen in huis te halen en het is beter voor het milieu. Dat vind ik dus al een pluspunt.
De wheelie vibe ziet er dus tamelijk groot uit, maar wel degelijk. De roze vibrator trekt meteen de aandacht, dus ik wil hem zo snel mogelijk opladen. Het wieltje is ook best stevig. Daar had ik wel wat schrik voor, dat het wieltje zou haperen. Op het eerste gezicht ziet er het wel stevig genoeg uit. Ik ben benieuwd of deze vibrator mij kan bekoren. Ook ben ik zeer benieuwd naar de gebruiksmanieren die men voorstelt. Het testen kan bijna beginnen…
Wat, waar, hoe?
Zoals ik hierboven al zei, kan je alle nodige informatie op de doos en op het ‘handleidingspapiertje’ uitgebreid lezen. Toch vertel ik jullie even kort wat, waar en hoe dit speeltje werkt.
Eerst en vooral moet je voor gebruik de vibrator opladen. Er zit een USB-oplader bij met een pinnetje aan. Dat pinnetje moet in de vibrator gestoken worden. Dit staat aangeduid met DC boven het gaatje. Dit vind je net onder de merknaam ‘Teazers’. Je steekt de kabel met een usb-poort in het stopcontact en je zal een lichtje zien knipperen. Als het lampje constant blijft branden, wil dit zeggen dat het speeltje volledig opgeladen is en kan je deze vibrator gaan testen. Het opladen gaat vrij snel, het duurt ongeveer een uurtje eer wanneer het volledig opgeladen is.
Terwijl de wheelie vibe aan het opladen is, heb ik de tijd om de rest van de handleiding te bekijken. Zo te zien, is het een heel simpele vibrator die niet veel uitleg nodig heeft. Vlak boven het wieltje heb je 3 knoppen: het wieltje, de aan-knop en de gebroken lijn. Om de vibrator op te starten, moet je een drietal seconden op de aan-knop drukken. De aan-knop vind je boven het wieltje, het is de middelste knop. Wanneer je 3 seconden drukt, zullen de knoppen even flikkeren. Laat dan los, het licht blijft branden en je vibrator staat op. De vibrator zal niet meteen beginnen trillen, dat is bij andere vibrators soms wel. Om de trillingen te doen starten, druk je op de gebroken lijn. Telkens wanneer je op de knop drukt met de gebroken lijn, krijg je een andere vibratiemodus. Je hebt verschillende patronen, zachte en harde, maar ook doorlopende en stotende trillingen. Om de trillingen te doen stoppen, druk je enkele seconden op de knop met de gebroken lijn en zo gaat de vibrator in ‘pauze-stand’. De 3 lichtjes zullen oplichten
Dan heb je ook nog een knop met een wieltje erop. Met deze knop kan je het wieltje doen draaien. Ook hier heb je weer verschillende patronen; snel en traag, maar ook voorwaarts, achterwaarts en verschillende combinaties. Als je het wieltje wil pauzeren, druk je net zoals hierboven enkele seconden op de knop.
Je kan de twee motoren apart bedienen. Je kan ervoor kiezen om enkel het wieltje te laten draaien of enkel de vibrator of allebei tegelijkertijd. Je kan ze ook apart instellen en dat vind ik een voordeel. Zo kan je de vibrator helemaal op maat maken, zodat jij een fijne ervaring hebt. In totaal heb je 12 verschillende patronen waarvan 3 snelheden en 9 patronen. Voor ieder wat wils dus!
Om de vibrator helemaal uit te schakelen, druk je een drietal seconden op de aan-knop. De 3 lichtjes zullen eens knipperen en dan uitvallen, nu is je vibrator helemaal uitgeschakeld.
De vibrator zelf is niet buigzaam, maar het gedeelte aan het wiel wel. Je kan het wieltje dus perfect op je lichaam afstemmen. Wil je het dichtbij of eerder wat verder weg, die keuze is helemaal aan jou! De vibrator zelf vind ik ideaal qua verhoudingen. De totale lengte is 20 cm en de diameter is 3,5 cm. Als ik de vibrator zag liggen, vond ik hem best groot, maar bij gebruik viel dit echt goed mee. De wheelie vibe weegt zo’n 152 gram en ligt gemakkelijk in de hand. Het is gemaakt van zacht siliconen, dus het voelt prettig aan. Ook is hij volledig waterproof, dus je kan hem ook gerust in bad of dergelijke gebruiken. De wheelie vibe kan je ongeveer 2 uur gebruiken eer wanneer je hem weer moet opladen. Dat is best een vrij lange gebruiksduur.
Na gebruik moet je het product schoonmaken. Gebruik hiervoor toycleaner of lauwwarm water. Maak ook zeker het wieltje goed proper! Droog hem daarna af.
Vibbbrrratorstanden
De wheelie vibrator is voorzien van 2 aparte motoren, een aan de vibratorkant en een aan de kant van het wieltje. Er zijn 12 verschillende vibratiestanden, 3 snelheden en 9 patronen. Doordat je de motoren apart kan bedienen, heb je dus heel veel mogelijkheden. Je kan bijvoorbeeld het wieltje zachtjes laten draaien, terwijl de andere kant meer stotende trillingen geeft. Je kan dit gemakkelijk aanpassen door de knopjes te bedienen. Ook kan je ervoor kiezen om slechts één van de twee motoren te gebruiken, je hoeft dus niet altijd allebei gebruiken. Zelf ben ik wel fan van beiden. De vibrator valt qua geluidsvolume ook echt mee. Je hoort het wel, maar is niet storend. Het wieltje geeft wel tamelijk wat geluid, dat vind ik minder.
Ik vind het wel heel erg fijn dat je de vibrator helemaal op maat kan maken door de buigzaamheid van het wieltje, maar ook doordat je de 2 kanten apart kan bedienen. Zo ben ik bijvoorbeeld eerder fan van zachte stimulatie voor de clitoris, maar mag het wel wat harder vaginaal. Hij is heel veelzijdig en aan te passen naar wens en daarom voor iedereen aan te raden!
En wat met de verschillende manieren? Op het ‘handleidingspapiertje’ staan verschillende manieren om de wheelie vibe te gebruiken. Je kan hem alleen gebruiken, maar er staan ook een paar voorstellen op om dit als koppel te gebruiken. Ze stellen zelfs voor om het wieltje te gebruiken voor tepelstimulatie. Ik zou zeggen, laat je fantasie de vrije loop en experimenteer er zelf wat mee.
Conclusie
De wheelie vibe is een veelzijdige vibrator die je zowel alleen kan gebruiken als samen met je partner. Doordat je de twee kanten apart kan bedienen, heb je elke keer een andere ervaring. Wat ik zeker een pluspunt vind, is dat je hem op je eigen gevoelige plaatsen kan instellen en de clitorisstimulatie is voor mij echt hemels! Het wieltje maakt best wel veel geluid, maar het is wel een aangenaam gevoel. De verschillende patronen en manieren zullen bij ons dus zeker nog meer uitgebreid onderzocht worden.